ПОДОРОЖ У СВІТ ПРОФЕСІЙ
Мета. Поглибити знання учнів про професії. Розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, увагу, кмітливість, мислення, мовлення.Виховувати почуття поваги до людей праці.
Діючі особи: ведучий ( вчитель), читці, Знайко, Незнайко, Поштар, Читайлик.
Обладнання: плакати за темою «Професії», дидактичні картки із завданнями, конверт із листом, емблеми професій, ІКТ: проектор, комп’ютер, екран; макет книжки «У вільну хвилину», магнітофон, диск із записами дитячих пісень.
Хід заходу
І. Вступне слово вчителя
ІІ. Основна дія заходу
Читці :
1-й Професій багато на світі –
усіх їх не перелічити.
2-й І кожна робота в пошані:
пожежника і артиста,
геолога і машиніста.
1 -й Вчителя, кухаря і пілота –
у кожного з них – важлива робота .
2 -й Професій в світі багато –
Усіх їх – не перелічити …
Вчитель: - Сьогодні ми помандруємо у захоплюючий світ професій.
(Звучить мелодія пісні « Голубий вагон »)
- Професія – робота, діло, справа, яку людина обирає на все життя.
Щоб обрати її, потрібно ще змалку спостерігати за працею дорослих, наслідувати її в дитячих іграх. Знайко ( продовжує): А ще треба багато читати .Читаючи про людину певної професії , дізнаєшся про її особливості , краще будеш готовий до вибору професії для себе.
Вбігає Незнайко
Незнайко: Е-е-е, знову запізнився.
Знайко: Ти хто?
Незнайко: Мене всі знають, я – Незнайко, але хочу всьому навчитися. Що мені робити? Так хочеться порозумнішати!
Вчитель: Проходь, будемо працювати всі разом!
(Стукіт у двері . Заходить учень –Поштар, приносить лист від хлопчика Віті )
Поштар:
Добрий день! Вам надійшов лист. Поштова служба доставляє кореспонденцію за адресою. (віддає конверт вчителю. Він відкриває конверт та віддає листа Знайкові)
Знайко (читає) : Привіт, п’ятикласники! Я теж учень 5 класу. Звуть мене Вітя. Вирішив я стати поетом, склав вірш. Але наді мною всі сміються, називають Незнайкою. Допоможіть мені виправити текст листа, зробити його цікавим. Буду вам дуже вдячний. П’ятикласник Вітя.
- Діти, про яку професію написано у листі Віті?
Учні хором: вчителя
Знайко: Ні, про редактора !
Незнайко: Ні, про вчителя!
Знайко: Ні, про редактора !
Незнайко: Ні, про вчителя!
Вчитель: Не сваріться, хлопці. Обидва вірно говорите, бо вчитель навчає школярів усному та писемному мовленню, а редактор виправляє тексти, які готують до друку у газетах, журналах, книжках. Пропоную всім на хвилинку стати вчителями Вітька. Виконаємо завдання: треба назвати професії, про які буде йти мова у віршах.
( Групова робота - у 3 групи об’єднуються учні класу ).
Емблеми професій складені за групами професій: робочі професії, службовці, художньо – естетичні. Учні шляхом випадкового вибору витягують емблему професії, які розносить серед учнів Вчитель(емблеми поміщені у кошик). Учні створюють групи
Вчитель: Завдання для першої групи:
Геть усе, усе на світі переплутав хлопчик Вітя .
Каже: « Діти вчаться в полі, а комбайн працює в школі .
Учні першої групи відповідають правильним текстом
Вчитель:
Всіх людей стрижуть в лікарні,
А лікують - в перукарні.
Учні другої групи відповідають правильним текстом
Вчитель:
Ми книжки беремо в аптеці, ліки –у бібліотеці.
Учні третьої групи відповідають правильним текстом
Вчитель: Наступне завдання: «Намалюй доріжку»
Зараз ми будемо працювати в парах, так як ви сидите в класі. (Роздає картки учням). Спробуйте підібрати слова лівого стовпчика до слів у правому стовпчику, утворіть правильні пари, з’єднайте їх стрілками. Зараз ви продемонструєте модель спільної роботи. Час на виконання завдання – 1 хвилина.
(Музика, учні працюють в парах)
Приклад картки
ІЛЮЗІОНІСТ ловіння предметів
ЖОНГЛЕР жартівник
АКРОБАТ чарівні дії
КЛОУН виконує гімнастичні вправи
Знайко: На нас давно чекають загадки . Потренуємо увагу і здогадку.
Читці:
1-й Від хвороб лікують лікарі, в школі нас навчають …. Вчителі
2-й У спадок картини художник залишить. Чи знаєте, друзі, хто музику пише?
Композитор
3-й Сьогодні – король він, а завтра – вояк.
Хто він такий? Не збагнути ніяк!
На сцені він сумує і всміхається.
Професія його як називається?
Актор
1-й Хто навчає футболістів,
фігуристів і штангістів,
І від турнірів українських
Веде до ігор Олімпійських? Тренер
Вчитель: Пропоную провести гру для дівчат та хлопців.
Змагання – гра « Крок до успіху» (на кожен крок – слово – назва професії) . Об’єднаємося в команди. Хлопці стають справа від мене, дівчата – зліва.
(Учні створюють команди)
Члени команди шикуються в дві шеренги. Кожен учасник за порядком робить крок уперед і називає професію. Команди виконують гру по черзі. Та команда, яка повністю назве професії (не повторюючись) стає переможцем.
Підведення підсумків гри
Вчитель: професій багато, кожна потрібна людям. Ви виконували домашні пошукові завдання, одним з яких було таке: розповісти про ту професію, яка вам найбільше сподобалась, намалювати емблему, підібрати вірш чи загадка. Пропоную заслухати виступи учнів.
Приклад виступу учня:
БІБЛІОТЕКАР - порадник і друг читача . Слово «бібліотекар» - близьке за значенням зі словом « бібліотека».
Слово «бібліотека» походить із грецької мови і означає «книгосховище». Бібліотека – місце навчання і дозвілля, відпочинку читачів. У бібліотеці працює бібліотекар. Бібліотекар – справжній чарівник, знає і вміє дуже багато. Він зустрічає відвідувачів, радить, що взяти для читання, повідомляє про те, які нові книжки, журнали надійшли до бібліотеки. Бібліотекар проводить літературні ранки, організовує зустрічі з письменниками, поетами, художниками, проводить заняття з юними читачами. Він – лікар у книжковій лікарні, де разом з помічниками лагодить, «лікує» книжки.
Бібліотекар – невтомний трудівник, спокійна, тактовна, ввічлива, начитана, розумна людина. Щоб стати бібліотекарем, треба старанно вчитися, багато читати, любити книгу.
Вчитель: Шановні діти, ви заповнювали анкети з теми «ПРОФЕСІЇ». Одним із запитань було таке: Ким ти мрієш стати, коли виростеш? Виявилося, що одна з професій багатьом до вподоби. Розгляньте емблеми, назвіть цю професію.
Учні розглядають емблеми та відгадують назву професії - вчитель.
Рефлексія
Вчитель: Пропоную вам, діти, допомогти мені. Вам потрібно доповнити мою думку за змістом вашими словами.
1. Всі професії потрібні людям . Щоб оволодіти обраною професією, необхідно багато …. (вчитися, працювати тощо)
Незнайко: Я хочу пограти. Гра називається «Чий ланцюжок довший?»
Вам потрібно згадати прислів’я про працю, роботу, навчання і ланцюжком – естафетою назвати їх.
Приклад:
Бджола мала, а й та працює.
Не кажи: «Не вмію», а кажи: «Навчуся»
Вчитель: Що учні роблять у школі на уроках?
( Пишуть, малюють, читають ).
Читці:
1 –й: Читання – віконечко у світ.
2 -й: Хто багато читає, той багато знає.
3-й: Читання – джерело знань
(грає музика, входить Читайлик)
Вчитель: У нас гість, його звуть Читайлик. Він усе вміє, багато знає, бо у вільну хвилину багато читає.
Читайлик: Так, я дуже люблю читати, маю вірного друга – книжку. Я знаю, що знання, які я отримаю читанням, допоможуть мені в житті, у виборі майбутньої професії. Завдяки читанню я стаю більш грамотним, можу висловлювати свої думки красивими реченнями.
Незнайко: Залишайся з нами.
Читайлик: Із задоволенням.
Вчитель: Професій дуже багато. Та всі починаються однаково, з найпершої.
Читці: 1-й: Спитай у тата чи у мами,
Яка професія у них.
Професій різних є чимало,
Сповна їх вистачить для всіх!
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті.
2-й: Вона для кожного найперша ,
Якої вчитимешся ти.
Учитель лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
3-й: Бо всім відомо , що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть!
А. Костецький
Знайко: Як швидко сплинув час.
Незнайко: Так. Година спілкування закінчилася.
|