П`ятниця, 27.06.2025, 20:08
Вітаю Вас Гість | RSS

Іванова Світлана Григорівна

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Подорож у світ професій
[ Викачати з сервера (57.0 Kb) ] 16.11.2014, 19:07

ПОДОРОЖ У СВІТ ПРОФЕСІЙ

Мета.  Поглибити  знання учнів про професії. Розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, увагу,  кмітливість, мислення, мовлення.Виховувати почуття поваги до людей праці.                

       Діючі особи: ведучий ( вчитель), читці, Знайко, Незнайко, Поштар, Читайлик.

       Обладнання: плакати за темою «Професії», дидактичні картки із завданнями, конверт із листом, емблеми  професій,  ІКТ: проектор, комп’ютер,  екран; макет книжки «У вільну хвилину», магнітофон, диск із записами дитячих пісень.

Хід заходу

І. Вступне слово вчителя

ІІ. Основна дія заходу

Читці :              

1-й               Професій багато на світі –  

                     усіх їх не перелічити.

2-й               І кожна робота  в пошані:

                     пожежника  і артиста,

                     геолога і машиніста.

1 -й               Вчителя, кухаря і пілота –

                     у кожного з них – важлива робота .

 2 -й             Професій в світі багато –

                    Усіх їх  – не перелічити …    

  Вчитель:   -  Сьогодні ми помандруємо у  захоплюючий світ професій.

(Звучить мелодія пісні « Голубий вагон »)

- Професія –   робота, діло, справа, яку людина обирає на все життя.

Щоб обрати її, потрібно ще змалку спостерігати за працею дорослих, наслідувати її в дитячих іграх.                                                                                      Знайко ( продовжує):                                                                                                                                 А ще треба багато читати .Читаючи про людину певної професії , дізнаєшся про її особливості , краще будеш готовий до вибору професії для себе. 

Вбігає Незнайко

Незнайко: Е-е-е, знову запізнився.

 Знайко: Ти хто?                                                                                                                                                        

Незнайко:  Мене всі знають, я – Незнайко, але хочу всьому навчитися. Що мені робити? Так хочеться порозумнішати!

Вчитель: Проходь, будемо працювати всі разом!

(Стукіт у двері . Заходить учень –Поштар, приносить лист від хлопчика Віті )

Поштар:

Добрий день! Вам надійшов лист. Поштова служба доставляє кореспонденцію за адресою. (віддає конверт вчителю. Він відкриває  конверт та віддає листа Знайкові)

Знайко (читає) :     Привіт, п’ятикласники!  Я теж учень  5 класу. Звуть мене Вітя.  Вирішив я стати  поетом, склав вірш.  Але наді мною всі сміються, називають Незнайкою. Допоможіть мені виправити текст листа, зробити його цікавим.  Буду вам дуже вдячний. П’ятикласник  Вітя.                                                                                                                           

  • Діти, про яку професію написано у листі Віті?    

Учні хором: вчителя                                                                                                

Знайко: Ні,  про редактора !      

 Незнайко: Ні, про вчителя!

Знайко: Ні,  про редактора !      

Незнайко:    Ні, про вчителя!

 Вчитель: Не сваріться, хлопці. Обидва вірно говорите, бо вчитель  навчає школярів   усному та писемному мовленню, а редактор  виправляє тексти, які готують  до друку у газетах, журналах, книжках.  Пропоную всім  на хвилинку стати вчителями Вітька.  Виконаємо завдання:  треба назвати професії, про які буде  йти мова у віршах. 

( Групова робота  -  у 3 групи об’єднуються учні класу ).

Емблеми професій складені  за групами професій: робочі професії, службовці,  художньо – естетичні. Учні шляхом випадкового  вибору витягують емблему професії, які розносить серед учнів  Вчитель(емблеми поміщені у кошик). Учні створюють групи

 Вчитель: Завдання для першої групи:

           Геть усе, усе на світі  переплутав хлопчик Вітя .

           Каже: « Діти вчаться в полі, а комбайн працює в школі .

Учні першої групи відповідають правильним  текстом

 Вчитель:

                                     Всіх людей стрижуть в лікарні,

                                      А лікують  -  в перукарні.

Учні другої групи відповідають правильним  текстом

 Вчитель:

                                    Ми книжки беремо в аптеці,  ліки –у бібліотеці.

Учні третьої групи відповідають правильним  текстом

Вчитель:  Наступне завдання:    «Намалюй доріжку»

Зараз ми будемо працювати в парах, так як ви сидите в класі. (Роздає картки учням). Спробуйте підібрати слова лівого стовпчика до слів  у правому стовпчику, утворіть правильні пари,  з’єднайте їх стрілками.  Зараз ви продемонструєте модель спільної роботи. Час на виконання завдання – 1 хвилина.

(Музика, учні працюють в парах)

Приклад картки

           ІЛЮЗІОНІСТ        ловіння предметів   

          ЖОНГЛЕР             жартівник      

          АКРОБАТ              чарівні дії  

          КЛОУН                  виконує гімнастичні вправи

  Знайко: На нас давно чекають загадки . Потренуємо увагу і здогадку.

Читці:                                                                                                                                                                                       

1-й    Від хвороб лікують лікарі, в школі нас навчають ….   Вчителі

2-й    У спадок картини художник залишить. Чи знаєте,  друзі, хто музику пише?                                                         

                                                                                                                          Композитор

3-й      Сьогодні – король він, а завтра – вояк.

            Хто він такий? Не збагнути ніяк!

            На сцені він сумує і всміхається.

            Професія його як називається?

                                                                      Актор

1-й        Хто навчає футболістів,

             фігуристів і штангістів,

             І від турнірів українських                                                                                                           

             Веде до ігор  Олімпійських?               Тренер

Вчитель: Пропоную провести гру для дівчат та хлопців.

 Змагання – гра « Крок до успіху» (на кожен крок – слово – назва професії) . Об’єднаємося в команди. Хлопці стають справа від мене, дівчата – зліва.

(Учні створюють команди)

Члени команди шикуються в дві шеренги. Кожен учасник за порядком робить крок уперед і називає професію. Команди виконують гру по черзі. Та   команда, яка повністю назве професії (не повторюючись) стає переможцем.

Підведення підсумків гри

Вчитель:  професій багато, кожна потрібна  людям. Ви виконували домашні пошукові завдання, одним з яких було таке: розповісти про ту професію, яка вам  найбільше сподобалась, намалювати емблему, підібрати вірш чи загадка.  Пропоную заслухати виступи учнів.                                          

 Приклад виступу учня:  

 БІБЛІОТЕКАР - порадник  і друг читача . Слово  «бібліотекар» - близьке за значенням  зі словом « бібліотека».                                                 

Слово «бібліотека» походить із грецької мови і означає  «книгосховище». Бібліотека – місце навчання і дозвілля, відпочинку читачів. У бібліотеці працює бібліотекар. Бібліотекар  – справжній чарівник, знає і вміє дуже багато. Він зустрічає відвідувачів, радить, що взяти  для читання, повідомляє про те, які нові книжки, журнали надійшли до бібліотеки. Бібліотекар проводить літературні ранки, організовує зустрічі з письменниками, поетами, художниками, проводить заняття з юними читачами. Він – лікар у книжковій лікарні, де разом з помічниками  лагодить, «лікує» книжки.

      Бібліотекар – невтомний трудівник, спокійна, тактовна, ввічлива, начитана, розумна людина. Щоб стати бібліотекарем, треба старанно вчитися, багато читати, любити книгу.

Вчитель:  Шановні діти, ви заповнювали анкети з теми «ПРОФЕСІЇ». Одним із запитань було таке:  Ким ти мрієш стати, коли виростеш? Виявилося, що одна з професій багатьом до вподоби.  Розгляньте емблеми, назвіть цю професію.

   Учні розглядають емблеми та  відгадують назву професії  - вчитель.

Рефлексія

 Вчитель: Пропоную вам, діти, допомогти мені. Вам потрібно доповнити мою думку  за змістом вашими словами.

1. Всі професії потрібні людям . Щоб оволодіти обраною професією,  необхідно багато  ….    (вчитися, працювати тощо)

 Незнайко: Я хочу пограти.   Гра називається  «Чий ланцюжок довший?»     

 Вам потрібно згадати прислів’я  про  працю,  роботу, навчання  і ланцюжком – естафетою назвати їх.

 Приклад:

Бджола мала, а й та працює. 

Не кажи:  «Не вмію», а кажи: «Навчуся»

Вчитель:  Що учні роблять у школі на уроках?

 ( Пишуть, малюють, читають ).  

Читці:

1 –й:          Читання – віконечко у світ.

 2 -й:          Хто багато читає, той багато знає.       

 3-й:          Читання – джерело знань 

(грає музика, входить Читайлик)                                                                                                           

 Вчитель:   У нас гість, його звуть Читайлик. Він усе вміє, багато знає, бо у вільну хвилину багато читає.                                                                                                        

Читайлик: Так, я дуже люблю читати, маю вірного друга – книжку. Я знаю,   що знання, які я отримаю читанням, допоможуть мені в житті, у виборі майбутньої професії. Завдяки читанню я стаю більш грамотним, можу висловлювати свої думки красивими реченнями.

Незнайко: Залишайся з нами.

Читайлик:   Із задоволенням.                               

Вчитель:  Професій дуже багато. Та  всі починаються однаково, з найпершої.                  

Читці: 1-й:  Спитай  у тата чи у мами,

                      Яка професія у них.

                      Професій різних є чимало,

                      Сповна їх вистачить для всіх!

                      Та є одна поміж професій,

                      Якої вчаться всі в житті.     

                2-й:  Вона для кожного найперша ,                                                                              

                      Якої вчитимешся ти.

                      Учитель лікар чи геолог,

                      Письменник, слюсар чи кресляр –

                      Всі називають головною

                      Одну професію – школяр!

                3-й:   Бо всім відомо , що без школи,

                     Без знань, що мусиш там набуть,

                     Не станеш у житті ніколи

                     Тим, ким в дитинстві мрієш буть!

                                                  А. Костецький

         Знайко:  Як швидко сплинув час.

         Незнайко: Так. Година спілкування закінчилася.

Категорія: Мої файли | Додав: Света_шери
Переглядів: 1182 | Завантажень: 21 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук